Cea mai sănătoasă cereală din lume. Până și NASA își pune astronauții să o mănânce, pentru vitaminele și mineralele ce niciun alt aliment nu le are – la ce e bună și cum se consumă

Deși amarantul a câștigat popularitate doar recent ca aliment sănătos, acest cereal antic a fost un aliment de bază în anumite părți ale lumii de milenii.

Are un profil nutritiv impresionant și a fost asociat cu o serie de beneficii impresionante pentru sănătate.

Amarantul este un grup de peste 60 de specii diferite de cereale care au fost cultivate de aproximativ 8.000 de ani.

Aceste cereale au fost odată considerate un aliment de bază în civilizațiile incas, maya și aztecă.

Amarantul este clasificat drept pseudocereal, ceea ce înseamnă că, din punct de vedere tehnic, nu este un cereale precum grâul sau ovăzul, dar împărtășește un set comparabil de nutrienți și este utilizat în moduri similare. Aroma sa de pământ și nucă funcționează bine într-o varietate de feluri de mâncare.

Pe lângă faptul că este incredibil de versatil, acest cereal hrănitor este în mod natural fără gluten și bogat în proteine, fibre, micronutrienți și antioxidanți.

Acest cereal străvechi este bogat în fibre și proteine, precum și în mulți micronutrienți importanți.

În special, amarantul este o sursă bună de mangan, magneziu, fosfor și fier.

O cană (246 de grame) de amarant gătit conține următoarele substanțe nutritive:

Calorii: 251
Proteine: 9,3 grame
Carbohidrați: 46 de grame
Grăsimi: 5,2 grame
Mangan: 105% din DZR
Magneziu: 40% din DZR
Fosfor: 36% din DZR
Fier: 29% din DZR
Seleniu: 19% din DZR
Cupru: 18% din DZR
*DZR – doza zilnică recomandată

Amaranth este plin de mangan, depășind nevoile zilnice de nutrienți într-o singură porție. Manganul este deosebit de important pentru funcționarea creierului și se crede că protejează împotriva anumitor afecțiuni neurologice.

De asemenea, este bogat în magneziu, un nutrient esențial implicat în aproape 300 de reacții din organism, inclusiv sinteza ADN-ului și contracția musculară.

În plus, amarantul este bogat în fosfor, un mineral important pentru sănătatea oaselor. Este, de asemenea, bogat în fier, care ajută organismul să producă sânge.

Amarantul este o sursă bună de fibre, proteine, mangan, magneziu, fosfor și fier, împreună cu câțiva alți micronutrienți importanți.

Antioxidanții sunt compuși naturali care ajută la protejarea organismului împotriva radicalilor liberi nocivi. Radicalii liberi pot provoca daune celulelor și pot contribui la dezvoltarea bolilor cronice.

Amarantul este o sursă bună de antioxidanți care promovează sănătatea.

O analiză a raportat că amarantul este deosebit de bogat în acizi fenolici, care sunt compuși vegetali care acționează ca antioxidanți. Acestea includ acidul galic, acidul p-hidroxibenzoic și acidul vanilic, toate care pot ajuta la protejarea împotriva bolilor precum bolile de inimă și cancerul.

Într-un studiu pe șobolani, s-a descoperit că amarantul crește activitatea anumitor antioxidanți și ajută la protejarea ficatului împotriva alcoolului.

Conținutul de antioxidanți este cel mai mare în amarantul crud, iar studiile au descoperit că înmuierea și procesarea acestuia îi poate reduce activitatea antioxidantă.

Sunt necesare studii suplimentare pentru a determina modul în care antioxidanții din amarant pot afecta oamenii.

Amarantul este bogat în câțiva antioxidanți, cum ar fi acidul galic, acidul p-hidroxibenzoic și acidul vanilic, care pot ajuta la protejarea împotriva bolilor.

SURSA >> revistasanatate.com