Varza murata: arma secreta impotriva grasimilor si a bolilor de inima. Uite cum se prepara

Pentru inceput, vreau sa va anunt ca termenul de „Sauerkraut” este doar o modalitate mai interesanta de a ne referi la varza murata.

Varza murata are numeroase beneficii pentru sanatate. Acestea au fost dovedite stiintific. Cel mai important dintre acestea este imbunatatirea digestiei si prevenirea cancerului, a accidentelor vasculare cerebrale si a atacurilor de cord.

Aici sunt cateva dintre cele mai importante proprietati ale varzei murate:

Proprietati probiotice
Procesul de acrire da varzei murate proprietati probiotice.

Fermentarea naturala asigura bacterii bune pentru sistemul digestiv si este recomandat sa consumi varza murata dupa un tratament cu antibiotic pentru a restabili echilibrul bacteriilor sanatoase in intestine.

Bogata in vitamina C
In vremurile de demult, marinarii aveau in permanenta varza murata atunci cand plecau pe mare datorita faptului ca este bogata in vitamina C si previne aparitia scorbutului, boala care apare din cauza deficientei de vitamina C.

Pierderea in greutate
Un studiu a aratat ca consumul de alimente fermentate, precum varza murata, este benefic in curele de slabire, mai ales in zonele taliei si a soldurilor.

Mai precis, alimentele fermentate au efecte pozitive asupra metabolismului.

In cazuri particulare, fermentarea verzei a avut rezultate excelente in tratarea inflamatiilor, a metabolismului lipidic si prevenirea obezitatii.

Previne cancerul
Varza murata poate chiar preveni cancerul, datorita ingredientelor sale:

  • Flavonoidele- previn deteriorarea si ingustarea arterelor.
  • Glucozinolatul- stimuleaza activarea enzimelor naturale antioxidante din corp.
  • Izotiocianatul- are proprietati puternice anti cancerigene.
  • Sustine cresterea parului
  • Varza murata este bogata in minerale care sustin sanatatea oaselor si previn dezvoltarea osteoporozei.

Mai mult, vitamina K tine oasele sanatoase si controleaza productia de proteine, care sunt necesare pentru mentinerea mineralizarea oaselor.

Prin urmare, daca vei incepe sa consumi varza murata, cred ca te vei bucura de cateva din beneficiile pe care le are.

Totusi, din cauza legilor de pasteurizare ale alimentelor si procesului de conservare, majoritatii tipurilor de varza murata pe care le vedem pe rafturile magazinelor le lipseste o buna parte din bacteriile benefice, deoarece ele sunt distruse prin incalzire.

Din acest motiv, ar trebui sa consumi varza murata pe care ai pregatit-o chiar tu, lucru foarte simplu, care chiar te va ajuta sa salvezi niste bani.

Uite cum se prepara:

Reteta este pentru o cantitate mica de varza.

Ingrediente:

– 2 verze mari, verzi
– 2 linguri de sare de mare nerafinata

Mod de preparare:

– Procesul dureaza aproximativ 20 de minute.
– Timp de fermentare: intre 1- 6 luni.
– Scoate miezul din varza. Restul toac-o in bucati.
– Varza taiata amestec-o cu sare intr-un castron mare, astfel incat sa iti fie usor sa faci acest lucru.
– Amesteca totul cu mainile, pentru a rupe structura sa celulara.

De indata ce ai facut acest lucru, varza va incepe sa lase suc si sa se inmoaie, deci este momentul sa o pui intr-un ambalaj strans sau un fermentator de legume.

In cazul in care nu ai unul, poti sa asezi varza intr-un borcan mare din sticla (in care adaugi si apa) si sa folosesti o lingura din lemn pentru a impinge varza pe fundul borcanului.

Continua pana cand este scufundata complet in lichid.

Un lucru important de retinut este ca bucatile grele trebuie sa se scufunde cat mai jos atunci cand preparam alimente fermentate, pentru a evita contaminarea cu mucegaiuri, drojdii sau microbi din aer.

La final, acoper-o lejer si las-o sa fermenteze cel putin o luna, cel mult o jumatate de an (dupa preferintele tale). Ar trebui sa o verifici la cateva zile, iar imediat ce ajunge sa aiba un gust care iti place, mut-o in frigider. Acolo o poti lasa cel putin 6 luni. In cazul in care pe deasupra gasesti mucegai, indeparteaza-l cu o lingura.

Loading...